[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در پایگاه::
بخش آموزش::
انتشارات ما::
دریافت فایل::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پیوند ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینک های مهم




 
..
:: اساسنامه انجمن ::
 | تاریخ ارسال: 1397/9/28 | 
اساسنامه انجمن علمی بهداشت ایران

فصل اول ـ کلیات
ماده ۱ـ به استناد مصوبه دویست ‌و شصت‌ودومین جلسه مورخ ۱۳۷۰/۰۸/۰۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه مربوطه و تصویب کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوبه فوق که من بعد به اختصار کمیسیون نامیده می‌­شود انجمن علمی بهداشت ایران بر اساس مواد آتی تشکیل می‌گردد که در سطور بعد به اختصار "انجمن" نامیده می‌شود.
ماده ۲ـ انجمن صرفاً در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، تخصصی و فنی مربوطه فعالیت می‌نماید و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به احزاب سیاسی را ندارند.
ماده ۳ـ انجمن غیرانتفاعی بوده و از تاریخ تصویب کمیسیون و ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها دارای شخصیت حقوقی است و رئیس هیات‌مدیره آن نماینده قانونی انجمن می‌باشد.
ماده ۴ـ مرکز انجمن در شهر: تهران، به آدرس: تهران، خیابان قدس، خیابان پورسینا، پلاک ۳، ساختمان شماره ۲ دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، طبقه همکف، کدپستی: ۱۴۱۷۶۵۳۹۱۱ است و شعب آن می‌تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود، در ضمن روند تشکیل شعب انجمن طبق مصوبه و با نظر هیات‌مدیره انجمن مرکزی و تحت نظارت آنها خواهد بود.
ماده ۵ـ انجمن دارای تابعیت ایرانی است.
ماده ۶ـ انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می‌شود و ملزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری ‌اسلامی ایران است.

فصل دوم ـ شرح وظایف و اهداف
ماده ۷ـ به منظور نیل به اهداف مذکور در ماده ۲ اساسنامه انجمن، اقدامات و فعالیت‌های زیر را به عمل خواهد آورد:
۱ـ۷ـ ایجاد ارتباط علمی، فنی، پژوهشی، آموزشی و تبادل‌ نظر بین پژوهشگران، متخصصان و کارشناسانی که به نحوی در شاخه‌های گوناگون مرتبط با انجمن و حیطه های علوم بهداشتی فعالیت دارند.
۲ـ۷ـ همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و نیز سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و موسسات که به نحوی با فعالیت‌های انجمن مرتبط هستند در برنامه‌ریزی امور آموزشی، پژوهشی،‌ بهداشتی
۳ـ۷ـ تعامل و همکاری با مراجع ذیصلاح در زمینه بازنگری و ارزشیابی برنامه‌های آموزشی و بهداشتی‌ درمانی، موسسات آموزشی و سطح علمی دانش‌آموختگان مقاطع مختلف علوم پزشکی
۴ـ۷ـ ارائه خدمات آموزشی، علمی، فنی، پژوهشی و مشاوره‌ای بر اساس ضوابط مربوطه
۵ـ۷ـ ترغیب و تشویق دانشمندان، پیشکسوتان، پژوهشگران، دانش آموختگان و دانشجویان و کارشناسان علوم بهداشتی در پیشبرد فعالیت‌های آموزشی، علمی، فنی، پژوهشی و مشاوره‌ای
۶ـ۷ـ تهیه و تدوین و انتشار کتب و نشریات علمی، آموزشی، پژوهشی، خبری و سایر محصولات و محتواهای علمی
۷ـ۷ـ برگزاری گردهمایی‌های آموزشی و پژوهشی، آموزش مداوم و مهارتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور
۸ـ۷ـ فراهم کردن زمینه مناسب جهت انجام پژوهش‌های علمی مرتبط با حیطه‌­های علوم بهداشتی بخصوص از طریق تشویق و ترغیب متخصصان و متخصصین جوان
۹ـ۷ـ مشارکت در تشکیل شورای/ مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران و برنامه‌ریزی امور مرتبط با آن
۱۰ـ۷ـ تلاش در جهت جلب حمایت نهادهای، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، علمی، فنی، پژوهشی و مشاوره‌ای در عرصه­‌های ملی، منطقه‌­ای و بین‌­المللی و در چارچوب ضوابط جاری کشور
۱۱ـ۷ـ مشارکت در آموزش همگانی و اطلاع رسانی به عموم مردم در حیطه­‌های علوم بهداشتی به منظور ارتقاء سواد سلامت جامعه در عرصه­‌های ملی، منطقه­‌ای و بین­‌المللی
۱۲ـ۷ـ مشارکت در بررسی، تایید موضوع، محتوای دوره و صدور مجوزهای آموزش مداوم و مهارتی
۱۳ـ۷ـ تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های متناسب با فعالیت‌های انجمن
۱۴ـ۷ـ طرح دعاوی حقوقی و دفاع علمی-حقوقی مرتبط در مراجع ذیصلاح
۱۵ـ۷ـ مشارکت و مشاوره علمی و فنی در برآورد و تامین سرمایه انسانی در حوزه علوم بهداشتی
۱۶ـ۷ـ مشارکت در تدوین و طراحی استانداردهای نظارت بر فعالیت‌های واحدهای ارائه خدمت در حوزه علوم بهداشتی
۱۷ـ۷ـ تدوین یا مشارکت در تدوین راهنماهای تخصصی و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه علوم بهداشتی
۱۸ـ۷ـ مشارکت، مشاوره و یا همکاری در توسعه و راه اندازی مراکز و شبکه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم بهداشتی
۱۹ـ۷ـ مشارکت و یا پیشنهاد در تعیین و اصلاح برنامه­‌های آموزشی هم­پوشان و تعیین صلاحیت حرفه‌­ای
۲۰ـ۷ـ مشارکت و مشاوره علمی و فنی و آموزشی درخصوص ارزشیابی و اعتباربخشی فعالیت‌های آموزشی/پژوهشی/ بهداشتی/ تخصصی در حوزه علوم بهداشتی
۲۱ـ۷ـ مشاوره در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و مشارکت در تدوین، تعیین و تصویب برنامه‌های آموزشی رشته/مقاطع علوم بهداشتی
۲۲ـ۷ـ مشارکت و عقد تفاهم نامه در فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و همکاری با سایر انجمن­‌های ملی، منطقه­‌ای و بین­‌المللی مطابق با قوانین جاری کشور
۲۳ـ۷ـ مشارکت و مشاوره به نهادهای نظارتی در حوزه خدمات/مداخلات بهداشتی، آموزشی و پژوهشی
تبصره ­ـ اجرای طرح­ها، برنامه­‌ها و سایر اقداماتی که در اساسنامه پیش‌­بینی شده است چنانچه با وظایف یکی از وزارتخانه­‌ها و سازمان­های دولتی تداخل داشته باشد با هماهنگی آنها میسر می­‌باشد.

فصل سوم ـ عضویت
ماده ۸ـ عضویت در انجمن به طرق زیر می‌‌باشد:
۱ـ۸ـ عضویت پیوسته: هیات موسس انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌­های علوم بهداشتی و یا سایر رشته­‌های مرتبط با تشخیص هیات مدیره انجمن باشند می­‌توانند طبق ضوابط مذکور در این اساسنامه به عضویت پیوسته انجمن در آیند.
۲ـ۸ـ عضویت وابسته: افرادی که حائز شرایط زیر باشند می‌توانند به عضویت انجمن درآیند:
کلیه دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانش آموختگان مقاطع کاردانی و کارشناسی در یکی از رشته­‌های علوم بهداشتی، سایر رشته­‌های علوم پزشکی و یا سایر رشته‌­های مرتبط باشند.
۳ـ۸ـ عضویت افتخاری: شخصیت‌های ایرانی و خارجی که مقام علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان حائز اهمیت خاص باشد و یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک‌های موثر و ارزنده‌ای نموده باشند می‌توانند به عضویت افتخاری پذیرفتــه شوند.
۴ـ۸ـ عضویت بین‌­الملل: افراد غیر ایرانی ساکن در داخل یا خارج ایران موضوع بندهای فوق‌الذکر می­‌توانند به عضویت پیوسته یا وابسته درآیند.
تبصره ۱ـ اعضای وابسته می‌توانند با احراز شرایط و تصویب هیات‌مدیره به عضویت پیوسته برگزیده شوند.
تبصره ۲ـ اعضای پیوسته انجمن بایستی شرایط هیات‌ موسس و هیات‌مدیره مذکور در ماده ۷ آیین‌نامه نحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون را دارا باشند.
تبصره ۳ـ مزایای عضویت پیوسته در انجمن شامل موارد زیر می‌باشد:
تخفیف در برنامه‌های علمی، تخفیف در چاپ مقاله در مجله انجمن بر اساس مصوبه هیات مدیره

ماده ۹ـ هر یک از اعضای انجمن سالانه مبلغی را که میزان آن توسط هیات‌مدیره تعیین و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.
تبصره ۱ـ پرداخت حق عضویت هیچگونه حق و ادعایی را نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نخواهد کرد.
تبصره ۲ـ ملاک تعداد اعضای پیوسته انجمن، تعداد ثبت نام شدگان همان سال خواهد بود که حق عضویت مصوب آن سال را پرداخت کرده‌اند و لذا مجاز به حق شرکت و رای در مجامع عمومی عادی، عمومی فوق‌­العاده و انتخابات انجمن می­‌باشند.

ماده ۱۰ـ عضویت در انجمن در یکی از موارد زیر خاتمه می‌‌یابد:
۱ـ۱۰ـ استعفای کتبی عضو
۲ـ۱۰ـ عدم پرداخت حق عضویت سالانه در مهلتی که هیات‌مدیره تعیین می‌نماید.
۳ـ۱۰ـ زوال یکی از شرایط عضویت و نیز محکومیت قطعی در هیات‌های بدوی و عالی انتظامی سازمان نظام‌پزشکی به محرومیت موقت یا دائم از اشتغال به حرف پزشکی است.
تبصره ۱ـ مدت تعلیق عضویت معادل مدت محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی است.
تبصره ۲ـ تصمیم نهایی راجع به عدم پذیرش و نیز خاتمه عضویت پس از اطلاع و تائید هیات نظارت بر عملکرد انجمن بر اساس موضوع بند ۷ ماده ۳ آیین‌نامه نحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون، با هیات‌مدیره خواهد بود.

فصل چهارم ـ ارکان انجمن
ماده ۱۱ـ انجمن دارای ارکان زیر است:
۱ـ۱۱ـ مجمع عمومی
۲ـ۱۱ـ هیات‌مدیره
۳ـ۱۱ـ بازرس

الف ـ مجمع عمومی
ماده ۱۲ـ مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته انجمن به دو صورت زیر تشکیل می‌گردد:
۱ـ۱۲ـ مجمع عمومی عادی که هر سال یک‌بار تشکیل می‌شود و به امور جاری انجمن رسیدگی می‌کند و نیز می‌تواند از جهت نوبت و حسب ضرورت به طور فوق‌العاده تشکیل گردد.
۲ـ۱۲ـ مجمع عمومی فوق‌العاده که در مواقع ضروری برای انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و یا اتخاذ تصمیم درخصوص انحلال انجمن تشکیل می‌شود و نتیجه تصمیمات آن درخصوص اصلاح و تغییر اساسنامه پس از تصویب کمیسیون قابل اجـرا خواهد بود. مجامع عمومی فوق‌العاده به دعوت هیات‌مدیره یا بازرس یا یک‌پنجم از اعضای پیوسته تشکیل می‌گردد.
۳ ـ۱۲ـ اولین جلسه مجمع عمومی عادی با درخواست هیات‌موسس، پس از موافقت اولیه انجمن از کمیسیون و حداکثر ظرف شش ماه با درج آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار تشکیل خواهد شد.
تبصره ۱ـ جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده هر یک با حضور حداقل نصف به‌علاوه یک اعضای پیوسته رسمیت می‌یابد و در مجامع عمومی فوق‌العاده تصمیمات با دوسوم آرا و در مجمع عمومی عادی نصف به‌علاوه یک خواهد بود.
تبصره ۲ـ جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌­العاده با ذکر تاریخ، محل تشکیل و دستور جلسه یک ماه قبل از تشکیل مجمع از طریق انتشار آگهی در روزنامه، نامه الکترونیک، فضای مجازی و وب­سایت انجمن به اطلاع اعضا پیوسته خواهد رسید. چنانچه حدنصاب لازم برای تشکیل جلسات بدست نیامد به فاصله یک‌ماه از تاریخ جلسه اولیه نسبت به دعوت مجدد به همان نحو با ذکر نتیجه دعوت قبلی اقدام می‌شود در این­ صورت مجمع با هر تعداد از اعضای حاضر تشکیل خواهد شد.
تبصره ۳ـ در مجامع عمومی عادی و فوق­‌العاده اداره جلسه بر عهده هیات رئیسه متشکل از یک رئیس سنی، دو ناظر و یک منشی است که از بین شرکت­کنندگان جلسه انتخاب می­‌گردند.

ماده ۱۳ـ وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر می‌باشد:
۱ـ۱۳ـ ‌استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش فعالیت‌های سالانه انجمن
۲ـ۱۳ـ اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و بودجه انجمن و میزان حق عضویت
۳ـ۱۳ـ انتخاب و یا عزل هر یک از اعضای اصلی و علی‌البدل هیات‌مدیره
۴ـ۱۳ـ انتخاب و یا عزل بازرس اصلی و علی‌البدل
۵ـ۱۳ـ تصویب کلیه آیین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی موردلزوم برای پیشبرد امور انجمن به پیشنهاد هیات‌مدیره
۶ـ۱۳ـ تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای  انتشار آگهی‌های انجمن
تبصره ـ در کلیه جلسات مجامع عمومی نماینده مذکور در تبصره ۱ ماده ۱۰ آیین‌نامه نحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون جهت حضور در جلسه دعوت خواهد شد. در صورت عدم حضور نماینده کمیسیون جلسه رسمیت نخواهد یافت.

ب ـ هیات‌مدیره
ماده ۱۴ـ اعضای هیات مدیره مرکب از ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌­البدل است که هر ۳ سال یکبار با انتخابات الکترونیک بر طبق ضوابط و نظارت کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی از میان اعضای پیوسته انتخاب می­‌گردند. در صورت فراهم نبودن شرایط با موافقت کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی انتخابات به صورت حضوری برگزار می گردد و عضویت در هیات مدیره افتخاری است.
۱ـ۱۴ـ تمامی اعضای هیات مدیره و علی‌البدل‌ها باید دارای مدرک دکتری تخصصی (Ph.D) مرتبط با علوم پایه، بهداشتی و پزشکی و یا گواهینامه عالی بهداشت عمومی باشند.
۲ـ۱۴ـ ملاک‌های انتخاب اعضای پیوسته جهت کاندیداتوری هیات مدیره در انتخابات هیات مدیره طبق آخرین ملاک‌های اعلامی از سوی رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی می‌باشد.
تبصره ۱ـ افزایش تعداد هیات‌مدیره با پیشنهاد هیات‌مدیره و تصویب مجمع عمومی و تائید نهایی کمیسیون خواهد بود.
تبصره ۲ـ جلسات هیات‌مدیره حداقل هر یک ماه یک بار تشکیل می‌شود و با حضور دوسوم اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت آراء حاضرین خواهد بود.

ماده ۱۵ـ هیات‌مدیره در اولین جلسه یک نفر رئیس، یک نفر نایب‌رئیس و یک نفر دبیر و یک نفر خزانه‌دار با رای کتبی اکثریت اعضای هیات‌مدیره انتخاب می‌نماید. در ضمن آیین‌نامه داخلی هر انجمن در جلسات هیات‌مدیره مشخص و به تصویب خواهد رسید.
تبصره ۱ـ رئیس، دبیر و خزانه­‌دار انجمن بیش از دو دوره متوالی نمی­‌توانند به سمت یکی از این سه مسئولیت انتخاب شوند.
 تبصره ۲ـ رئیس هیات‌مدیره مسئول اداره امور جاری انجمن و مجری کلیه مصوبات هیات‌مدیره و نماینده قانونی و شخصیت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود.
تبصره ۳ـ کلیه اوراق تعهدآور با امضای رئیس هیات‌مدیره (یا نایب رئیس در غیاب و با موافقت رئیس هیات مدیره) و امضای خزانه‌دار و مهر انجمن و نامه‌های رسمی اداری با امضای رئیس هیات‌مدیره و در غیاب او نایب‌رئیس خواهد بود.
تبصره ۴ـ چنانچه هریک از اعضای هیات‌مدیره ۳ جلسه متوالی و یا ۵ جلسه متناوب بدون دلیل موجه (به تشخیص هیات‌مدیره) در جلسات شرکت ننماید مستعفی شناخته خواهد شد.
تبصره ۵ـ در صورت استعفا و برکناری و یا فوت هریک از اعضای هیات‌مدیره عضو علی‌البدل برای مابقی دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.

ماده ۱۶ـ هیات مدیره موظف است انتخاب هیات مدیره و بازرس جدید را با انتخابات الکترونیک و طبق آئین‌­نامه به روز انتخابات انجمن­‌های علمی گروه پزشکی مصوب دبیرخانه کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت از طریق سامانه جامع انجمن­‌های علمی گروه پزشکی ایران انجام دهد. لذا باید ۶ ماه قبل از پایان اعتبار پروانه فعالیت، کمیته انتخابات را تشکیل دهد و طی نامه‌­ای رسمی به دبیرخانه کمیسیون­ اعلام نماید. در صورت عدم امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به هر علت، هیات مدیره موظف است ظرف حداکثر چهار ماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی عادی با دستور انتخابات حضوری و انتخاب هیات مدیره و بازرس جدید با حضور نماینده کمیسیون اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون ارسال نمایند.
تبصره ۱ـ هیات مدیره موظف است پس از تایید نهایی نتیجه انتخابات در کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی، نتیجه تشکیل اولین جلسه هیئت مدیره جدید را طبق ماده ۱۵ و تبصره­ ۱ آن جهت صدور پروانه فعالیت جدید به دبیرخانه کمیسیون ارسال نماید و تا تایید و صدور پروانه فعالیت جدید از سوی کمیسیون، مسئولیت امور انجمن را همچنان برعهده خواهد داشت. هیات مدیره جدید نیز موظف است پس از صدور پروانه فعالیت جدید ضمن شروع تصدی مسئولیت امور انجمن، نسبت به ثبت تغییرات طبق ماده ۳ در اداره ثبت شرکت­ها اقدام نماید.
تبصره ۲ـ در صورت عدم امکان برگزاری مجمع عمومی در مهلت قانونی و با دلایل موجه، با درخواست هیات مدیره وقت و موافقت کمیسیون، مدت اعتبار پروانه حداکثر برای یک دوره شش ماهه قابل تمدید است. در این صورت هیات مدیره انجمن موظف است درخواست خود را شش ماه قبل از پایان مهلت قانونی با ذکر دلایل به کمیسیون تقدیم کند.

ماده ۱۷ـ وظایف و اختیارات هیات‌مدیره:
۱ـ۱۷ـ دعوت مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده
۲ـ۱۷ـ اجرای تصمیمات متخذه در مجامع عمومی
۳ـ۱۷ـ تشکیل جلسات سخنرانی و گردهمایی‌های علمی، فنی و پژوهشی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور
۴ـ۱۷ـ تهیه ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی
۵ـ۱۷ـ تهیه گزارش سالانه فعالیت‌های انجمن برای ارائه به مجمع عمومی
۶ـ۱۷ـ تهیه ترازنامه و ارائه آن به مجمع عمومی
۷ـ۱۷ـ قبول هدایا و کمک‌های مالی برای انجمن
۸ـ۱۷ـ پیشنهاد اصلاحات و تغییرات در اساسنامه به مجامع عمومی
۹ـ۱۷ـ اداره امور انجمن در چارچوب مفاد اساسنامه
۱۰ـ۱۷ـ تشکیل کمیته‌های اجرایی و تخصصی مختلف و تعیین نوع فعالیت و نظارت بر آنها
۱۱ـ۱۷ـ انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن به مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات کشور
۱۲ـ۱۷ـ اقامه دعوی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی که علیه انجمن اقامه می‌شود در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و توکیل غیر

۱۳ـ۱۷ـ اتخاذ تصمیم نسبت به عضویت انجمن در مجامع داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور
۱۴ـ۱۷ـ پیشنهاد انحلال انجمن به مجمع عمومی فوق‌العاده
۱۵ـ۱۷ـ تغییر مکان انجمن از طریق خریداری یا اجاره به نام انجمن
۱۶ـ۱۷ـ افتتاح حساب بانکی به نام انجمن در راستای اهداف انجمن (شامل موسسات مالی و اعتباری نمی­‌گردد.)
۱۷ـ۱۷ـ عقد هر گونه قراردادهای آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌­ای در چارچوب وظایف و اهداف انجمن
۱۸ـ۱۷ـ حفظ و حراست از مهر و آرم و اموال انجمن
۱۹ـ۱۷ـ هیات مدیره می‌­تواند هر گونه اقدام معامله و مشاوره‌­ای که ضروری بداند را به نام انجمن انجام دهد اما فروش اموال مستلزم تصویب مجمع عمومی عادی است.
۲۰ـ۱۷ـ پیشنهاد میزان حق عضویت سالیانه به مجمع عمومی عادی
۲۱ـ۱۷ـ تشکیل کمیته انتخابات
۲۲ـ۱۷ـ راه اندازی و بروز رسانی وب سایت و سایر فضا‌های اطلاع رسانی و ارتباطی انجمن
۲۳ـ۱۷ـ سایر مواردی که در این اساسنامه پیش‌­بینی نگردیده است پس از تصویب هیئت مدیره و مجمع عمومی فوق‌العاده به اهداف و وظایف انجمن اضافه خواهد شد.

ج ـ بازرس
ماده ۱۸ـ انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌­البدل است که هر ۳ سال یکبار با انتخابات الکترونیک همزمان با انتخابات هیات مدیره بر طبق ضوابط و نظارت کمیسیون انجمن‌­های علمی گروه پزشکی از میان اعضای پیوسته انتخاب می­‌گردند. در صورت فراهم نبودن شرایط با موافقت کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی انتخابات به صورت حضوری برگزار می گردد.

ماده ۱۹ـ وظایف بازرس به شرح زیر است:
۱ـ۱۹ـ بررسی کلیه اسناد و مدارک مالی انجمن و تهیه گزارش برای ارائه به مجمع عمومی
۲ـ۱۹ـ بررسی گزارش سالانه هیات‌مدیره اعم از مالی و غیرمالی و تهیه گزارش از عملکرد انجمن و ارائه به مجمع عمومی
۳ـ۱۹ـ گزارش هرگونه تخلف هیات‌مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی
۴ـ۱۹ـ دعوت از مجمع عمومی فوق‌العاده در موارد ضروری

ماده ۲۰ـ شرکت بازرس در جلسات هیات‌مدیره بدون حق رای مجاز است و در هر زمان می‌تواند اسناد و دفاتر مالی انجمن را از هیات‌مدیره مطالبه و مورد بررسی قرار دهد.
ماده ۲۱ـ در پایان هر سال مالی ریاست هیات‌مدیره گزارش فعالیت‌های سالانه انجمن و ترازنامه مالی آن را حداقل ۴۵ روز قبل از تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی سالانه برای تائید در اختیار بازرس قرار خواهد داد.
۱ـ۲۱ـ سال مالی منطبق به سال هجری شمسی بوده و همواره در پایان اسفند ماه به پایان می‌­رسد.

فصل پنجم ـ منابع مالی انجمن
ماده ۲۲ـ منابع مالی انجمن عبارتست از:
۱ـ۲۲ـ حق عضویت اعضا
۲ـ۲۲ـ از محل هدایا و کمک‌ها
۳ـ۲۲ـ درآمد حاصل از فعالیت‌های آموزشی (کنگره‌ها، همایش‌­ها، سمینارها، سمپوزیوم‌ها، وبینارها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه مدت و آموزش مداوم و ایجاد غرفه‌هایی به منظور ارائه آخرین پیشرفت‌های علمی مرتبط در زمان برگزاری آنها)، پژوهشی، مشاوره‌ای، فنی و انتشاراتی و خدمات بهداشتی
۴ـ۲۲ـ حمایت‌های مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تبصره ۱ـ سرمایه اولیه تاسیس، درآمد حاصل از منابع مالی فوق‌­الذکر و اموال منقول و غیر منقول انجمن، جز دارایی انجمن محسوب می­‌شوند و در این دارایی، موسسین و اعضای انجمن هیچگونه حق، ادعا و سهم­‌الشرکه­‌ای ندارند.
تبصره ۲ـ وجوه دریافتی موضوع ماده ۲۲ باید به حساب بانکی انجمن واریز گردد.

فصل ششم ـ موارد انحلال انجمن
ماده ۲۳ـ در صورت درخواست هیات‌مدیره یا بازرس و یا ۳/۱ اعضای پیوسته و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده به هر دلیل انجمن منحل می‌گردد.
ماده ۲۴ـ مجمع عمومی فوق‌العاده که تصمیم به انحلال انجمن می‌گیرد در همان جلسه نسبت به انتخاب هیات‌ تسویه و تعیین مدت ماموریت آن اقدام خواهد کرد.
ماده ۲۵ـ هیات تسویه در جلسات سالیانه مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن گزارش اقدامات خود را ارائه می‌نماید. ختم عملیات تسویه باید به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برسد و در روزنامه رسمی و یکی از جراید کثیـرالانتشار آگهی شود و مراتب به کمیسیون اعلام گردد.
تبصره­ـ باقیمانده دارایی‌های انجمن پس از وضع دیون و مخارج و تصویب هیات تسویه و نیز اطلاع کمیسیون به یکی از موسسات آموزشی‌ تحقیقاتی کشور اهدا خواهد شد.

ماده ۲۶ـ این اساسنامه مشتمل بر ۶ فصل و ۲۶ ماده و ۲۴ تبصره در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸به تصویب مجمع عمومی فوق­‌العاده رسید.

 
 

دفعات مشاهده: 3645 بار   |   دفعات چاپ: 536 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
انجمن علمی بهداشت ایران Iranian Public Health Association
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4714