[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در پایگاه::
بخش آموزش::
انتشارات ما::
دریافت فایل::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پیوند ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینک های مهم




 
..
:: اساسنامه انجمن ::
 | تاریخ ارسال: 1397/9/28 | 
اساسنامه انجمن علمی بهداشت ایران

فصل اول کلیات :
ماده ۱- باستناد مصوبه دویست و شصت و دومین جلسه مورخ ۷/۸/۷۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه مربوط به آن ، انجمن علمی بهداشت ایران بر اساس مواد آتی تشکیل می گردد ، که در سطور بعد بطور خلاصه انجمن نامیده می شود .
ماده ۲- انجمن صرفاً در زمینه های علمی ، تحقیقاتی ، تخصصی و فنی مربوطه فعالیت مینماید و اعضای آن بنام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به دستجات و احزاب سیاسی را ندارند .
ماده ۳- انجمن غیر انتفاعی بوده و از تاریخ تصویب کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوب دویست و شصت و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ثبت در اداره ثبت شرکتها دارای شخصیت حقوقی است و رئیس هیات مدیره آن نماینده قانونی انجمن می باشد .
ماده ۴- مرکز انجمن در شهر: تهران، به آدرس: تهران، خیابان پورسینا، دانشگاه علوم پزشکی تهران، ساختمان شماره ۲ (دانشکده بهداشت)، کد پستی: ۱۴۱۷۶۵۳۹۱۱ است و شعب آن می‌تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود، در ضمن روند تشکیل شعب انجمن طبق مصوبه و با نظر هیات‌مدیره انجمن مرکزی و تحت نظارت آنها خواهد بود.
ماده ۵- انجمن دارای تابعیت ایرانی است .
ماده ۶- انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است .
فصل دوم – شرح وظایف و اهداف
ماده ۷- به منظور نیل به اهداف ذکر شده در ماده ۲ اساسنامه انجمن ، اقدامات و فعالیتهای زیر را بعمل خواهد آورد .
۱-۷- ایجاد ارتباط علمی ، فنی ، تحقیقاتی ، آموزشی و تبادل نظر بین محققان ، متخصصان و سایر کارشناسانی که بنحوی با شاخه های گوناگون بهداشت سرو کار دارند .
۲-۷- همکاری با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی در برنامه ریزی امور آموزشی ، پژوهشی و برگزاری گردهمائی ها و بازآموزی ها .
۳-۷- ارزیابی و بازنگری برنامه های آموزشی ، پژوهشی و ارائه پیشنهادهای لازم در مسائل مذکور.
۴-۷- ارائه خدمات آموزشی ، علمی ، پژوهشی ، فنی
۵-۷- ترغیب و تشویق دانشمندان ، پژوهشگران و دانشجویان در پیشبرد فعالیتهای علمی پژوهشی و آموزشی
۶-۷- تهیه و تدوین و انتشار نشریات علمی ، آموزشی و برگزاری گردهمائی و باز آموزی های آموزشی و پژوهشی در سطوح داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور .
فصل سوم – عضویت
ماده ۸- عضویت در انجمن به طرق زیر می باشد :
۱-۸- عضویت پیوسته : هیات موسس انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های بهداشت و یا رشته های وابسته باشند میتوانند طبق ضوابط مذکور در این اساسنامه به عضویت انجمن در آیند.
۲-۸- عضویت وابسته : افرادی که حائز شرایط زیر باشند می توانند به عضویت وابسته انجمن در آیند.
کلیه کسانیکه دارای درجه کارشناسی در یکی از رشته های بهداشت باشند و کلیه افرادی که دارای درجه دکتری در یکی از رشته های پزشکی و در زمینه های بهداشت فعالیت داشته یا دارند.
۳-۸- عضویت افتخاری : شخصیت های ایرانی و خارجی که مقام علمی ، فرهنگی و اجتماعی آنان حائز اهمیت خاص باشد و یا در پیشبرد اهداف انجمن کمکهای موثر و ارزنده ای نموده باشند میتوانند به عضویت افتخاری پذیرفته شوند .
تبصره ۱- اعضای وابسته می توانند با احراز شرایط و تصویب هیات مدیره به عضویت پیوسته برگزیده شوند .
تبصره ۲- اعضای پیوسته انجمن بایستی شرایط هیات موسس و هیات مدیره مذکور در ماده ۷ آئین نامه نحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوبه دویست و شصت و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارا باشند .
ماده ۹- هر یک از اعضای انجمن سالانه مبلغی را که میزان آن توسط هیات مدیره تعیین و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد .
تبصره – پرداخت حق عضویت هیچگونه حق و ادعایی را نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نخواهد کرد .
ماده ۱۰- عضویت در انجمن در یکی از موارد زیر خاتمه می یابد .
۱-۱۰- استعفای کتبی عضو.
۲-۱۰- عدم پرداخت حق عضویت سالانه در مهلتی که هیات مدیره تعیین می نماید.
۳-۱۰- زوال یکی از شرایط عضویت و نیز محکومیت قطعی در هیاتهای بدوی و عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی به محرومیت موقت یا دائم از اشتغال به حرف پزشکی.
تبصره ۱- مدت تعلیق عضویت معادل مدت محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی است.
تبصره ۲- تصمیم نهائی راجع به عدم پذیرش و نیز خاتمه عضویت افراد پس از اطلاع و تائید هیات نظارت بر عملکرد انجمن ها موضوع بند ۷ ماده ۱۳ آئین نامه به عهده هیات مدیره خواهد بود .
فصل چهارم – ارکان انجمن
ماده ۱۱- انجمن دارای ارکان زیر است .
۱-۱۱- مجمع عمومی
۲-۱۱- هیات مدیره
۳-۱۱- بازرس
الف : مجمع عمومی
ماده ۱۲- مجمع عمومی از گردهمائی اعضاء پیوسته انجمن به دو صورت زیر تشکیل می گردد .
۱-۱۲- مجمع عمومی عادی که هر سال یکبار تشکیل می شود و به امور جاری انجمن رسیدگی می‌کند و نیز می تواند از جهت نوبت حسب ضرورت بطور فوق العاده تشکیل شود .
۲-۱۲- مجمع عمومی فوق العاده که در مواقع ضروری برای انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و یا اتخاذ تصمیم در خصوص انحلال انجمن تشکیل می شود و نتیجه تصمیمات آن در خصوص اصلاح و تغییر اساسنامه پس از تصویب کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوبه دویست و شصت و دومین جلسه ۷/۸/۷۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا خواهد بود. مجامع عمومی به دعوت هیات مدیره یا بازرس یا ۵/۱ از اعضا پیوسته تشکیل می گردد.
تبصره ۱- جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده هر یک با حضور حداقل نصف به علاوه یک اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آرا قابل اجرا خواهد بود.
تبصره ۲- مجامع عمومی در اولین جلسه خود یکنفر را از بین اعضاء به عنوان رئیس مجمع و دو نفر را بعنوان منشی انتخاب می‌نماید. جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه یکماه قبل از تشکیل مجمع از طریق انتشار آگهی در روزنامه و یا عند اللزوم دعوت کتبی به اطلاع اعضاء خواهد رسید.
تبصره ۳- چنانچه حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده بدست نیامد به فاصله یک ماه از تاریخ جلسه اولیه، نسبت به دعوت مجدد بهمان نحو با ذکر نتیجه دعوت قبلی اقدام می شود در اینصورت مجمع با هر تعداد از اعضاء حاضر تشکیل خواهد شد.
ماده ۱۳- وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر می باشد:
۱-۱۳- استماع گزارش هیات مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش فعالیتهای سالانه انجمن .
۲-۱۳-اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و بودجه انجمن و میزان حق عضویت آن .
۳-۱۳- انتخاب و یا عزل اعضاء هیات مدیره .
۴-۱۳- انتخاب یک نفر از اعضاء بعنوان بازرس اصلی و یکنفر علی البدل  .
۵-۱۳- تصویب کلیه آئین نامه ها و ضوابط اجرائی مورد لزوم برای پیشبرد امور انجمن به پیشنهاد هیات مدیره .
۶-۱۳- تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی های انجمن .
تبصره – در کلیه جلسات مجامع عمومی نماینده مذکور در تبصره ۱ ماده ۱۰ آئین نامه نحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوبه دویست و شصت و دومین جلسه مورخ ۷/۸/۷۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت حضور در جلسه دعوت خواهد شد . در صورت عدم حضور نماینده کمیسیون جلسه رسمیت نخواهد یافت .
ب – هیات مدیره :
ماده ۱۴- اعضای هیات مدیره مرکب از ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی­البدل است که هر ۳ سال یکبار با انتخابات الکترونیک بر طبق ضوابط و نظارت کمیسیون انجمن­های علمی گروه پزشکی از میان اعضای پیوسته انتخاب می­گردند. در صورت فراهم نبودن شرایط با موافقت کمیسیون انجمن­های علمی گروه پزشکی انتخابات به صورت حضوری برگزار می گردد و عضویت در هیات مدیره افتخاری است
تبصره – جلسات هیات مدیره حداقل هر ماه یکبار تشکیل می شود و با حضور دو سوم اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آراء قابل اجرا خواهد بود .
ماده ۱۵- هیات مدیره در اولین جلسه یکنفر رئیس یکنفر نائب رئیس و یکنفر دبیر ( عنداللزوم ) و یک نفر خزانه دار با رای کتبی اکثریت اعضای هیات مدیره انتخاب می نماید .
تبصره ۱- رئیس هیات مدیره مسئول اداره امور جاری انجمن و اجرای کلیه مصوبات هیات مدیره و نماینده قانونی شخصیت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود .
تبصره ۲- امضاء اوراق تعهد آور با رئیس هیات مدیره همراه با امضای خزانه دار و مهر انجمن و نامه‌های رسمی اداری با امضاء رئیس هئیت مدیره ودر غیاب او نایب رئیس خواهد بود .
تبصره ۳- چنانچه هر یک از اعضای هیات مدیره ۳ جلسه متوالی و یا ۵ جلسه متناوب  بدون دلیل موجه ( به تشخیص هیات مدیره ) در جلسات شرکت ننماید مستعفی شناخته خواهد شد .
تبصره ۴- در مورد استعفاء، بر کناری و یا فوت هر یک از اعضای هیات مدیره عضو علی البدل برای مابقی دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد .
ماده ۱۶- هیات مدیره موظف است ظرف حداکثر چهار ماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال نماید .
تبصره – هیات مدیره قبلی تا تائید هیات مدیره جدید از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسئولیت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت .
ماده ۱۷- وظایف و اختیارات هیات مدیره
۱-۱۷- دعوت مجامع عمومی عادی و فوق العاده
۲-۱۷- اجرای تصمیمات متخذه در مجامع عمومی
۳-۱۷- تشکیل جلسات سخنرانی و گردهمائی های علمی ، فنی و پژوهشی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور
۴-۱۷- تهیه ضوابط و مقررات و آئین نامه های اجرائی
۵-۱۷- تهیه گزارش سالانه فعالیتهای انجمن برای ارائه به مجمع عمومی
۶-۱۷- تهیه تراز نامه و ارائه آن به مجمع عمومی
۷-۱۷- قبول هدایا و کمکهای مالی برای انجمن
۸-۱۷- پیشنهادهای اصلاحات و تغییرات در اساسنامه به مجمع عمومی فوق العاده
۹-۱۷- اداره امور انجمن در چهار چوب مفاد اساسنامه
۱۰-۱۷- تشکیل کمیته های اجرائی و تخصصی مختلف و تعیین نوع فعالیت و نظارت بر آنها
۱۱-۱۷- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن به مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات کشور
۱۲-۱۷- اقامه دعوی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی که علیه انجمن اقامه می شود در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل غیر .
۱۳-۱۷- اتخاذ تصمیم نسبت به عضویت انجمن در مجامع داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور .
۱۴-۱۷- پیشنهاد انحلال انجمن به مجمع عمومی فوق العاده
ج : بازرس :
ماده ۱۸- انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یکنفر علی البدل خواهد بود که هر ۳ سال یکبار در جلسه مجمع عمومی عادی با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انتخاب خواهند شد .
ماده ۱۹- وظایف بازرس به شرح زیر است .
۱-۱۹- بررسی کلیه اسناد و مدارک مالی انجمن و تهیه گزارش برای ارائه به مجمع عمومی
۲-۱۹- بررسی گزارش سالانه هیات مدیره اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش از عملکرد انجمن و ارائه آن به مجمع عمومی
۳-۱۹- گزارش هر گونه تخلف هیات مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی
۴-۱۹- دعوت از مجمع عمومی فوق العاده در موارد ضروری
ماده ۲۰- شرکت بازرس در جلسات هیات مدیره بدون حق رای مجاز است و در هر زمان می تواند اسناد و دفاتر مالی انجمن را از هیات مدیره مطالعه و مورد بررسی قرار دهد.
ماده ۲۱- در پایان هر سال مالی ریاست هیات مدیره گزارش فعالیتهای سالانه انجمن و ترازنامه آن واحد را حداقل ۴۵ روز قبل از تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی سالانه برای تائید در اختیار بازرس قرار خواهد داد .
ماده ۲۲- منابع مالی انجمن عبارتست از‌:
۱-۲۲- حق عضویت اعضاء
۲-۲۲- از محل هدایا و کمکها
فصل پنجم – موارد انحلال انجمن
ماده ۲۳- در صورت درخواست هیات مدیره یا بازرس و یا ۳/۱ اعضاء پیوسته و تصویب مجمع عمومی فوق العاده به هر دلیل انجمن منحل می گردد .
ماده ۲۴- مجمع عمومی فوق العاده که تصمیم به انحلال انجمن میگیرد در همان جلسه نسبت به انتخاب هیات منصفه و تعیین مدت ماموریت آن اقدام خواهد کرد .
ماده ۲۵- هیات منصفه در جلسات سالیانه مجمع عمومی فوق العاده انجمن گزارش اقدامات خود را ارائه می نماید . ختم عملیات باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برسد و در روزنامه رسمی و یکی از جرائد کثیر الانتشار آگهی شود و مراتب به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام گردد .
تبصره – باقیمانده دارائی های انجمن پس از وضع دیون و مخارج پس از تصویب هئیت مدیره به یکی از موسسات آموزشی تحقیقاتی کشور اهداء خواهد شد .
فصل ششم – سایر مقررات
ماده ۲۶- طرحها و برنامه ها و سایر اقداماتی که در اساسنامه پیش بینی شده است چنانچه به نحوی از انحا با وظایف یکی از وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ارتباط داشته باشد پس از کسب موافقت وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ذیربط به مرحله اجراء درخواهد آمد .
ماده ۲۷- این اساسنامه مشتمل بر ۶ فصل و ۲۷ ماده و ۱۵ تبصره در تاریخ ................... به تصویب مجمع عمومی موسس رسید .
 
 
دفعات مشاهده: 2634 بار   |   دفعات چاپ: 461 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
انجمن علمی بهداشت ایران Iranian Public Health Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645